Translate

onsdag 27 februari 2013

Abstrakt

Lovade testa ett fotoprojekt under denna vecka och det gjorde jag igår. Såg en intressant artikel i en tidning där man fotograferade olika färgs papper som var vikta inuti varandra. Jag lyckades inte riktigt uppnå det jag resultat jag hade väntat på men blev helt nöjd med den slutliga bilden. 

Tanken var att framställa en riktigt abstrakt bild där färgerna smälter ihop med varandra men som har ändå skarpa konturer runt om. För att uppnå detta behöver man belysa objektet med ljus från olika håll. Kommer säkert att pröva detta igen någon annan gång.


Jag hade ju hoppats på en molnfri himmel igår och hade gjort mig klar för att fotografera månen då den steg upp. Nej då, då hade vi moln som tusan så det blev inget av det :) 

Vi gör nytt försök idag!

- Thomas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar