Translate

tisdag 26 februari 2013

Den österbottniska ladan

Dimmigt värre på söndagsmorgonen! Själv tycker jag att sådana här landskapsbilder gör sig i dimma och speciellt då man kan fånga den österbottniska ladan med på bild. :)

 Denna bild är inte redigerad till svartvitt fastän man skulle tro det. Endast de blå tonerna på bilderna är justerade nedåt för att få den naturlig känslan i fotograferingsögonblicket. Kameran har som vana att överdriva dom blå tonerna då man fotograferar på vintern, så dessa brukar jag skruva ner lite grann.


Igår då jag kom hem från arbetet, klockan var runt halv sex tiden la jag jag gång på gång märke till fotogeniska landskap. Först solnedgången och sedan månen som steg upp lite senare vid horisonten. 

Månen skulle jag gärna ha velat fått en bild av igår, alla element för att göra en intressant bild fanns där igår. Jag passade barnen eftersom min fru hade gått ut och promenera med en väninna så det var inget jag kunde något åt. Det kommer nya gånger!

Idag har jag bestämt mig att fånga månen på bild, lyckas jag få en bra bild laddas den upp här imorgon.

Tills dess, ha det bra!

- Thomas

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Follow on Bloglovin



2 kommentarer:

  1. Snygg bild! Gillar de sparsmakade färgtonerna. Du har fångat dimman fint, för ladorna längre bort är just lämpligt diffusa. Tyvärr stör logon väldigt mycket just den här bilden :(

    SvaraRadera
  2. Tack för kritiken! Tyvärr måste jag ha min vattenstämpel för att skydda mina bilder. Ifall någon skulle vilja ha en bild som jag har tagit, har jag dessa givetvis utan vattenstämpel.

    SvaraRadera