Translate

måndag 18 februari 2013

Vattendroppe

Berättade om att jag hade köpt två skärbräden från IKEA och att jag skulle ha dem till ett fotoprojekt. Meningen var att dessa skulle användas som underlag till "vattendroppsfotografering". Kunde inte vänta utan började redan igår fotografera. :)

Problemet med att fotografera vattendroppar är att man får fokuseringen rätt och med det förstås att man har tillräckligt med ljus. Att få den där skarpa vattendroppen är inte lätt!  



Tycker att denna bild är bra men och mycket bättre än mitt förra resultat, droppen är nu helt skarp. Det var det inte förra gången. Till nästa gång skall jag försöka få bort kanten också eftersom jag tycker den stör lite grann. Behöver större ytor också, nu var utrymmet begränsat. 

Då jag fotograferade dessa lyckades jag skapa en häftig bakgrundbild också, den kommer imorgon på bloggen.

Önskar alla en trevlig vecka!

- Thomas -
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Follow on Bloglovin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar