Translate

tisdag 5 mars 2013

Lime splash

Gjorde om fotograferingen igår med limeskivan som faller i vattenglaset. Nu är jag nöjd med bilden och kan presentera den för min kund, borde inte vara några problem. Både limeskivan och vattenstänket är nu mycket skarpare än förra bilden.

makro fotografering


Hur har jag då tagit bilden? Själva vattenglaset är belyst snett bakifrån från vänstersida och rakt uppifrån, dvs. hade endast två ljuskällor. Bakgrunden är mörk och sedan försökte jag ha så mörkt som möjligt i rummet.

Följande fotoinställningar hade jag:

Slutartid: 1/800 sekund
Bländare: f/2.8
ISO 5000

Ha det bra!

- Thomas -


3 kommentarer:

  1. Mycket bättre nu när den är skarp! :) Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Megafenomenal :)Lime-skivan är så vacker och dropparna snyggt fångade! Är det här din röreslebild till fotokursen? Och sonen som igen hjälpte till? ;)

    H. Catarina

    SvaraRadera