Translate

lördag 9 mars 2013

Soluppgång

Det blev en tidig väckning i vårt hus idag då vår yngste son vaknade redan lite före klockan sex. Hade planerat att ta sovmorgon idag men likväl då man har vaknat kan man väl också stiga upp. Vad är då mera passligt än att packa kamera utrustningen och försöka ta en bild då solen är på väg upp.

Landskap soluppgång

Blev besviken på bildserierna jag tog av detta motiv, inte alls vad jag hade väntat mig. Bilden ser helt okay ut i liten skala men vid full förstoring ser man bristerna i fotot.

Sara hade velat att jag skulle skriva ett inlägg om stockfotografering och det kommer jag också att göra inom kort. Denna bild skulle inte ha klarat kraven för ett stockfoto eftersom skärpan i bilden inte är tillräcklig. 

- Thomas -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar