Translate

fredag 19 april 2013

Bild från arkivet

Den här bilden tog jag för många år sedan men har aldrig publicerat den för stockfotografering eller någon annanstans. Jag minns att det är en av mina första bilder jag tog med mitt makroobjektiv som jag hade då inskaffat. 

Själv har jag aldrig trott att denna bild skulle duga för en stockbyrå eller liknande, vet inte bara varför. Jag har alltid gillat bilden i fråga och jag tycker det är ett bra ljus i bilden. Som ni ser så är fokus enligt mig helt på rätt ställe i bilden också, vid den stora vattendroppen på mitten och den tillräckligt skarp dessutom. 


Det börjar vara dags för att snart börja söka efter vårtecken ute i naturen, vårblommor och annat. Det var egentligen därför jag laddade upp denna bild för jag bläddrade in mitt "bildkartotek" och letade efter en bild med färg. Denna vecka har jag varit lite lat med kameran och jag vet att jag borde aktivera mig, skall hitta på något till helgen så vi får se vad det blir. 

- Thomas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar