Translate

tisdag 9 april 2013

Rosor

Min fru hade födelsedag i förra veckan och då köpte jag dessa fina rosor åt henne. Sorten heter Barbie och och doftar helt underbart. 

Vintern har varit grå och trist och har vi börjat omges av färggranna saker runt om oss igen, både inne och ute i naturen. Det är bra för sinnet och så börjar man ladda batterierna åter igen för nästa vinter. :) 

Igår var jag och tog passfoton för ett visum eftersom jag skall åka till Ryssland i början av maj. Jag tycker att passfoton blir alltid mindre lyckade och man ser mer eller mindre ut som en brottsling på dem. Så var det också denna gång :)

Det var en bekant som tipsade mig om att man kan eventuellt se norrsken under denna vecka igen. Kollade in NASA:s sidor och enligt dem hade man största chansen att se norrsken den 6:e och 7:e april. Alltså förra helgen. Jag skulle ha lust att fånga norrsken på bild ännu denna vårvinter. 

Då jag sökte information om norrsken stötte jag på en sida där man fick beställa en bok om Norrskensfotografering. Här är länken till den:


Ha en bra dag!

- Thomas -

4 kommentarer:

  1. Jag har missat alla i år! Så det skulle ju vara helt trevligt om det ännu skulle synas några flera i vår.

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas på flera norrsken!

    SvaraRadera
  3. Boken er også tilgjengelig på norsk og fra adlibris.se

    Svensk fotograf:

    http://www.fpress.no/index.php?ID=Bok&counter=398

    Video:


    http://www.youtube.com/watch?v=jMeRKWJNf9w&

    SvaraRadera