Translate

söndag 21 april 2013

Latheten tog över

Igår kväll aktiverade jag mig och tvingade mig själv ut och fotografera efter att våra gäster hade gått hem. Varit ganska lat under veckan och jag har inte orkat ta tag i saker överhuvudtaget, har inte heller varit så aktiv på min fotoblogg.  

Söderfjärden är en av dom finaste platser i Korsholm och åker gärna dit för att fotografera. Träffade en amerikan vid fågeltornet som var djupt inspirerad av det stora området, han hade aldrig sett något liknande.  


Idag har jag flera projekt på gångs och jag vet att jag kommer att vara helt slut då dagen är över. Jag håller på och gör en sittplats ute på gården, och gräver ut allting för hand för att sedan senare i vår kunna lägga plattor. Jag skulle lika gärna ha kunnat hyra en minigrävare men det är bara bra med fysiskt arbete!

I flera års tid har vi haft flugsnappare i vår fågelholk och vi är glada över att dom återvänder till vår gård. I år har en fräck talgoxe kapat holken för att göra sitt bo i den och jag blir nu tvungen att bygga en ny fågelholk åt den stackars flugsnapparen. Nu ut och bygga en fågelholk! 

- Thomas -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar