Translate

tisdag 16 april 2013

Gör det själv

Skrev igår i mitt inlägg där jag berättade om att jag har byggt ett eget "liggande stativ" som jag brukar använda mig av rätt ofta. Så här ser manicken ut. 




Om jag skulle uppskatta vikten av denna lilla bit så skulle jag gissa på ca 700 g - 1000 g eftersom inuti ekskivan finns en ordentlig bit av stål. Som ni ser har jag skruvat på ett fäste var jag sedan sätter fast kameran på. Den här är stabil som gatan och rör sig inte ut fläcken fastän det blåser. :)

Problemet med den här är att den är inte trevlig att bära med sig, därför har jag funderat att fästa ett handtag i framändan av skivan för att underlätta saken. 

Är riktigt bra att ha med sig i vissa situationer då man skall fotografera lågt ifrån. Ett annat bra tips om man inte har en sådan här är att ha med sig en vetevärmare, den är stabil och kan formas hur man vill. Kameran trycks sedan ner i påsen och hålls bra på plats. 

- Thomas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar