Translate

fredag 12 april 2013

Nikkor 50mm f/1.8G

Mitt nya Nikkor 50mm 1.8 anlände igår och jag förstås tvungen att pröva det på kvällen då jag kom hem. Var snabbt fram och tillbaka till Söderfjärden för att ta några bilder, denna gång tog jag inte med hela min kamerautrustning. Det skulle jag få ångra.



På en åker fanns nämligen tre svanar som letade efter mat och jag skulle ha fått en härlig bild på dessa om jag skulle ha haft med mitt teleobjektiv. Jag kunde komma ca 10 meter ifrån svanarna men dom blev oroliga och började förstås traska iväg. Detta objektiv var inte förstås rätt till att fånga dessa tre svanar på bild. På samma gång var det en fin solnedgång med olika intressanta molnformationer.  



Objektivet fokuserar otroligt snabbt och ger skarpa bilder, precis vad jag ville ha. Redan nu känns det som jag har gjort ett bra val med att välja detta objektiv. 

- Thomas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar