Translate

söndag 28 april 2013

Lite översvämning

Var och fotograferade på eftermiddagen igår med en kompis och vädret var rätt instabilt. Hade förstås i tankarna på min fotokurs och dess hemuppgifter. Denna bild gillade jag mest av alla bilder jag tog igår, finns många intressanta element i bilden. 

Dramatiska moln, dimman i bakgrunden och vattendropparna i vattnet. Det enda som stör mig är el-ledningarna i bilden men alltid kan man inte få som man vill. 

Fotoinställningar

Bländare F/13
Slutartid 1/320 sekund
ISO 250


Tråkigt med minusgrader idag på morgonen, man skulle ju hoppas på lite varmare väder i fortsättningen. Har en kompis som skall komma över och hjälpa mig med lite ved nu på morgonen, eftersom jag har lovat hjälpa honom med en terrass i sommar. Hade flera 100-åriga tallar som vi fällde ifjol och dessa har jag ungefär fått hälften kluvna till ved. Med hjälp av hans vedklyvare borde det gå undan ganska fort. 

Trevlig söndag!

- Thomas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar