Translate

lördag 27 april 2013

Rörelsebild

Det har varit en frustrerande vecka för mig. Har bytt Internet-leverantör och på måndagen började problemen då dom stängde av den gamla linjen och kopplade in den nya. Utan att gå in några detaljer har jag varit i kontakt med den lokala leverantören minst sagt varje dag denna vecka, eftersom jag inte har haft varken fungerande e-post eller Internet. 

Det som frustrerat mest är att leverantören inte orkar bry sig och ta ansvar och få saken i skick, utan bara skylla ifrån sig och säga att "det borde nog fungera". 


Till min kommande fotokurs har jag flera uppgifter jag borde ännu fixa, så häromdagen började jag med den minst intressanta uppgiften. Uppgiften heter Rörelse 2 och med den skall ta fram en rörelse bild som blir oskarp eftersom på samma gång gör en liten kamerarörelse. 

Som jag tidigare har skrivit är jag inte det minst brydd av att göra en sån här bild men blev själv överraskad av slutresultatet. Blev kanske inte så dumt ändå? :) 

Kamerainställningar

Bländare f/22
Slutartid 2,0 sekunder
ISO 100

- Thomas -



3 kommentarer:

  1. Där ser du! Jag tycker att den blev bra, kunde ju vara en expressionistisk målning eller nåt. Bra färger!
    -Paul

    SvaraRadera
  2. Den blev ju ganska bra pga mycket fina färger och en ganska enhetlig vy! Jag har våndats med samma bekymmer. Jag tycker att "skakbilder" aldrig är bra just för att de är skakiga, utan de måste ha något annat som höjer dem ur den stora massan suddiga bilder. Och där kommer svårigheten in.

    SvaraRadera
  3. Tack Paul och Hanna. Har flera uppgifter ännu som jag måste fixa tills vi träffas...

    SvaraRadera